Okulda yapılan çalışmalarda, öğrencilerde su tasarrufu bilincinin olmaması, suyun dikkatli kullanılmaması, suyun lavabolarda boş yere çok fazla israf edildiği gözlemlendi. Öğrencilerin su tasarrufu ile ilgili yeterli bilgi sahibi olmadıkları saptanmıştır. Öğrencilere suyun öneminin anlatılmasına rağmen sözel söylemlerin çok fazla dikkate alınmadığı tespit edilmiş, bu soruna yönelik proje yapılmasına karar verilmiştir. Projede öğrencilerin süreçte aktif olması hedeflenmektedir. Yapılan deneylerle öğrencilere su tasarrufu bilinci kazandırılmaya çalışıldı.
BİGEP okul öncesi kademesindeki 2.1.3 kazanımını gerçekleştirmek amaçlanmıştır.
2.1.3. Okul öncesi kademesinde bulunan öğrencilerin farklı alanlardaki zekâ gelişimlerine katkıda bulunmak, keşfetme, problem çözme, yaratıcı düşünme becerilerinin temelini oluşturmak, bireysel yeteneklerini ön plana çıkarmak, nesneleri kullanabilmeyi öğrenmek, paylaşmayı öğrenmek, sosyal çevresiyle doğru iletişim kurmak gibi davranış gelişimlerini desteklemek için çoklu zekâ türlerine hitap eden etkinliklere yer verilir.